.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
علیرضا قزوه:
ضرورت توجه شاعران به حوزه کودک ونوجوان

شمال نیوز: رئیس مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور، گفت: شاعران موفق کشور، به حوزه ی کودک ونوجوان نیز  توجه کنند.

 به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره ملی مطبوعات  و رسانه های مجازی کودک و نوجوان، علیرضا قزوه با بیان این مطلب اظهار داشت: کسانی که در حوزه شعر، فعالیت می‌کنند بیشتر جذب جریان شعر بزرگسالان می‌شوند که ضرورت دارد در این خصوص به صورت جدی به ادبیات کودک و نوجوان توجه شود.

وی افزود: شعرکودک و نوجوان، شعر پاک‌ و معصومانه است وبدین منظور  مخاطبان بیشتری نیز دارد.

این شاعر انقلاب با اشاره به اینکه 85 تا 90 درصد شاعران کشور در حوزه بزرگسال، شعر می‌گویند، تصریح کرد: این آمار تقریبی است  ولی واقعیت دارد، اما مخاطبان جدی این 2 حوزه یعنی شعر کودک و نوجوان و شعر بزرگسال، برابر هستند و همین مسئله ایجاب می کند تا آمار فعالان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان تغییر کرده و افزایش یابد که البته می بایست در این زمینه تعادل ایجاد کنیم.

قزوه با اشاره به اینکه حتی شاعرانی که در عرصه شعر بزرگسال فعالیت می‌کنند می‌توانند در حوزه کودک و نوجوان هم حضور یابند، گفت: شاعران بزرگی مثل قیصر امین‌پور و سلمان هراتی، قبل از اینکه شاعر عرصه کودک و نوجوان باشند، شاعر عرصه بزرگسال بودند، خلاقیت داشتند و آثار خوبی نیز  به نمایش گذاشتند.

رئیس مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور با بیان اینکه در موقعیت کنونی برای رسیدن به تعادل در ادبیات کودک و نوجوان، باید از شاعران موفق بزرگسال بخواهیم در عرصه کودک و نوجوان هم طبع‌آزمایی داشته باشند، خاطرنشان کرد: شاعران برای ورود به عرصه کودک و نوجوان باید تشویق و ترغیب شوند.

قزوه با اشاره به ورود جدی شاعران برجسته ی کشور به حوزه ی شعر کودک ونوجوان و توجه جدی به این عرصه اظهار داشت: مطبوعات کودک و نوجوان، کم است و برای مخاطبان پاک این حوزه، باید فعالیت بیشتری صورت گیرد وهمچنین رسانه‌های بیشتری به حوزه کودک و نوجوان بپردازند./250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.